Notícies

Deu centres educatius de Girona participen en l'onzena edició del concurs de relats i dibuixos del diari Ara i Unicef

Foto : Fotos: D. Borrat / ARA

La Diputació de Girona dona suport a la iniciativa, que culminarà amb una edició especial del rotatiu el proper 20 de novembre, Dia Internacional dels Drets dels Infants

L'Auditori de la Mercè de Girona ha acollit aquest dijous el lliurament de premis de l'onzena edició del concurs de relats i dibuixos organitzat pel diari Ara i Unicef. En aquesta edició, la Diputació de Girona ha donat suport als guardons. Es tracta d'una iniciativa que culminarà amb una edició especial el 20 de novembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Drets dels Infants. Aquell dia, el diari apareix sense fotografies i són els infants i adolescents els que l'il·lustren amb els seus dibuixos. 

Enguany, hi han participat alumnes de deu centres educatius de Girona (Escola Domeny, Escola Migdia, Escola El Bosc de la Pabordia, Escola Cassià Costal, Escola Eiximenis, Col·legi FEDAC Sant Narcís, Centre d'Educació Especial Font de l'Abella, Institut Vicens Vices, Institut Montilivi i Col·legi Maristes Girona). 

Els guardonats, de cinquè de primària fins a quart d'ESO, han rebut els guardons de mans de la vicealcaldessa de Girona i vicepresidenta segona de la Diputació, Gemma Geis; la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Girona, Queralt Vila, i la coordinadora d'Unicef Catalunya, Laia Rich. 

La vicepresidenta Gemma Geis ha lloat la iniciativa: «Estic convençuda que aquestes experiències fora de l'aula són molt beneficioses per a tots vosaltres [alumnes] perquè promouen la reflexió sobre temes que us impliquen. I, en una societat marcada per la immediatesa, cada cop hi ha menys espai per aturar-se i pensar».

Aquest 2024, el tema central és la tecnologia i la digitalització. En aquest sentit, s'han analtizat i debatut els riscos i les oportunitats amb persones expertes, pares i mares, associacions i tota la comunitat educativa. A més, també se n'ha parlat amb els infants i adolescents, que han crescut amb les tecnologies digitals i, en conseqüència, en tenen interioritzat l'ús per relacionar-se i aprendre.