Oficina de Suport a l'Administració Electrònica

L'Oficina de Suport a l'Administració Electrònica té l'objectiu d'ajudar els ajuntaments i les entitats locals en la implantació de l'administració electrònica i en l'ús de les tecnologies que hi estan vinculades.

Està adscrita al servei de Noves Tecnologies de l'Àrea de Cultura, Noves Tecnologies, Esports i Educació de la Diputació de Girona.

La seva comesa és implantar l'administració electrònica als municipis de la demarcació de Girona per cobrir les necessitats dels ciutadans a través de la prestació d'un bon servei de l'Administració.

L'estratègia i l'organització de l'Oficina es defineixen mitjançant dues línies estratègiques i vuit objectius.

La primera línia estratègica és «Facilitar eines i metodologia» i té els objectius següents:

  • Facilitar una eina per a la gestió digital: gestor d'expedients
  • Facilitar una plataforma de webs municipals
  • Col·laborar amb altres serveis de la Diputació de Girona i integrar-s'hi
  • Facilitar una metodologia de treball i promoure'n l'aprenentatge
  • Desenvolupar projectes transversal vinculats a la línia estratègica

La segona línia estratègica és «Construir un marc de referència per a l'administració digital» i té els objectius següents:

  • Col·laborar amb altres administracions
  • Desenvolupar accions per al creixement de l'equip
  • Establir sistemes de difusió del projecte i de conceptes que s'hi relacionen

Es desenvolupen un o més projectes per cada objectiu, per promoure'n el compliment.

L'Oficina té dos grans reptes que permetrien fer un salt de qualitat en la prestació del servei i apropar-se a la seva comesa. Aquests reptes són els següents:

  • Consolidar les comunitats d'aprenentatge, per treballar conjuntament amb els ajuntaments en la definició i evolució dels serveis, tot adaptant-los constantment a les seves necessitats reals.
  • Disposar d'una solució integral per a la gestió documental que es trobi en la línia del govern de les dades, la simplificació de la gestió i l'accés a la informació per part de la ciutadania.

Els serveis que s'ofereixen des de l'Oficina se sustenten en l'article 36.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificat per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, que determina que són competències pròpies de la Diputació:

  • La coordinació dels serveis municipals entre si per garantir la prestació integral i adequada dels serveis de competència municipal a la totalitat del territori provincial.
  • L'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió.

En el mateix article 36.1, l'apartat g) estableix que és competència de les diputacions la prestació de serveis d'administració electrònica.

Serveis

Dades de contacte