Oficina d'Assistència als Municipis i a la Ciutadania en matèria de Registre de la Diputació de Girona (OAMC)
És un registre únic amb diferents assentaments que contenen una referència exacta dels documents que es remeten des de les diferents àrees i departaments, o bé dels documents que les àrees o departaments de la Diputació reben així com tenen la funció de facilitar l'accés de les persones interessades als serveis electrònics a través de diferents canals, entre ells, el presencial, portals d'internet, telefònic, correu electrònic o qualsevol altra.
La llei 39/2015 d'1 d'octu/pe del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques disposa que cada administració disposarà d'un registre electrònic general. De conformitat amb l'article 16.4 l'Oficina d'Assistència als Municipis i a la Ciutadania en matèria de Registre de la Diputació de Girona (OAMC) és plenament interoperable i per tant compatible amb el de qualsevol òrgan o administració pública. Així mateix es garanteix que els documents presentats siguin correctament digitalitzats.
La Llei 39/2015, d'1 d'octu/pe, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (des d'ara LPACAP) recull, dins el seu articulat, una sèrie de funcions atribuïdes a les oficines de registre, ara denominades oficines d'assistència en matèria de registre, tal com recull l'exposició de motius de la Llei esmentada en el seu motiu cinquè:
"Aquests registres han d'estar assistits al seu torn per l'actual xarxa d'oficines en matèria de registres, que passen a denominar-se oficines d'assistència en matèria de registre, i que han de permetre als interessats, si així ho volen, presentar les seves sol·licituds en paper, les qual s'han de convertir a format electrònic."
Per altra banda, l'article 13 de la Llei 39/2015 estableix el dret de les persones amb les Administracions públiques i, en concret, el dret a ser assistits en l'ús dels mitjans electrònics en les seves relacions amb les administracions públiques i l'article 4 del Reial decret 203/2021 estableix que les administracions públiques prestaran l'assistència necessària per facilitar l'accés de les persones interessades als serveis electrònics a través de diferents canals, entre ells, el presencial, portals d'internet, telefònic, correu electrònic o qualsevol altra.
Les funcions que li encomana la legislació de procediment administratiu comú i la resta de normativa aplicable són les següents:
- Assistir a la ciutadania en l'ús de mitjans electrònics en les seves relacions amb la Diputació de Girona en els termes establerts normativament.
- Digitalitzar les sol·licituds, escrits i comunicacions en paper que es presentin o siguin rebuts a la Oficina i es dirigeixin a qualsevol òrgan, organisme públic o entitat de dret públic de qualsevol administració pública, així com anotar-los al Registre electrònic general o registre electrònic de cada organisme o entitat segons correspongui.
- Expedir còpies electròniques autèntiques després de la digitalització de qualsevol document original o còpia autèntica que presentin les persones interessades i que s'hagi d'incorporar a un expedient administratiu a través de l' esmentada oficina en el registre electrònic corresponent.
- Emetre el corresponent rebut que acrediti la data i hora de presentació de sol·licituds, comunicacions i documents que presenten les persones interessades així com comunicar a les persones interessades el codi d'identificació del òrgan, organisme públic o entitat a la qual es dirigeix la sol·licitud, escrit o comunicació.
- Qualsevol altra funció que se'ls atribueixi legalment o reglamentàriament, així com les que, d'acord amb les previsions, es vagin implantant, segons les possibilitats d'autoorganització, i s'aprovin per resolució administrativa.
- Assistir telefònicament o pel sistema que s'estableixi als municipis i ciutadans en la tramitació de la presentació de les subvencions de la Diputació de Girona i traslladar les consultes que excedeixin de l'àmbit de la simple presentació als centres gestors corresponents.
A qui s'adreça
Ens públics, CiutadansL'Oficina d'Assistència als Municipis i a la Ciutadania en matèria de Registre de la Diputació de Girona (OAMC) té la finalitat que constin amb claredat tant l'entrada de documents que es reben a la Diputació i facilitar l'accés de les persones interessades als serveis electrònics a través de diferents canals, entre ells, el presencial, portals d'internet, telefònic, correu electrònic o qualsevol altra. El destinatari, per tant, és el públic en general, si bé els ajuntaments de la província de Girona hi tenen major rellevància atès que la major part de les activitats i serveis de la Diputació s'adrecen a aquests ens locals.