Notícies

Commemoració dels 40 anys del Col·legi de Periodistes de Catalunya al Teatre-Museu Dalí de Figueres

Foto : Fotos: M. Millan

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha subratllat que els periodistes «són més necessaris que mai perquè representeu el rigor i l'honestedat»

La Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha commemorat els 40 anys de la institució amb un acte que ha tingut lloc aquest dilluns a la tarda sota la cúpula del Teatre-Museu Dalí de Figueres. Ha estat una efemèride en la qual s'ha reivindicat la importància del bon periodisme i s'ha fet un petit homenatge a totes les persones que, al llarg dels anys, han format part de les diverses juntes.

La celebració ha començat amb una visita a La Madona de Portlligat, exclusiva per als col·legiats, i ha continuat amb una conversa entre l'exdegana Neus Bonet i el president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Xevi Xirgo. Amb el títol Més necessaris que mai, Bonet i Xirgo han reivindicat la importància del periodisme veraç i de proximitat, i la feina d el Col·legi en aquestes quatre dècades.

També han seguit aquest fil argumental en els seus discursos el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer; l'alcalde de Figueres, Jordi Masquef, i l'actual president de la Junta de Girona, Jordi Grau, així com els seus antecessors en el càrrec, Joan Ventura i Narcís Genís.

«Des de la Diputació de Girona tenim clar que els periodistes sou més necessaris que mai perquè representeu el rigor i la honestedat, i us baseu en un codi deontològic, recentment renovat, que ens permet discernir a tots plegats que fa bona o mala praxi», ha destacat Miquel Noguer, que ha afegit: «Hem de fer pedagogia. Els periodistes són la base de la democràcia i d'una llibertat d'expressió veritable».

El president de la Diputació de Girona ha recordat el fort vincle amb la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes, sobretot amb l'organització conjunta, cada any, de la Setmana dels Rahola i dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local.

L'acte també ha volgut ser un reconeixement a totes les persones que, al llarg dels anys, han format part del Col·legi i, en especial, a les que han estat membres de les diverses juntes de la demarcació.