Notícies

Un centenar d'agents de viatges de la costa Oest dels Estats Units s'interessen per l'oferta turística de la Costa Brava

Foto : Un centenar d'agents de viatges de la costa Oest dels Estats Units s'interessen per l'oferta turística de la Costa Br

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha tornat als Estats Units aquest mes de maig en una missió promocional i comercial amb l'objectiu de continuar-hi presents i incidir en l'elecció de les vacances dels visitants potencials nord-americans per a les destinacions gironines. La primavera de 2023, la promoció es va dur a terme a les ciutats de New Haven (Connecticut), Chicago i Miami, i enguany el cicle de presentacions i trobades comercials s'ha desplegat a la costa Oest, a les ciutats de San Diego, Los Angeles i San Francisco. 

En l'acció itinerant van participar tretze empreses turístiques gironines especialitzades en serveis i productes d'alta gamma i enogastronòmics, i un centenar d'agents i programadors d'agències de viatges de luxe de la costa Oest dels Estats Units. A cada ciutat s'organitzava una presentació de la destinació i de les empreses i entitats gironines participants, seguida d'un treball en xarxa (networking) i d'un còctel de gastronomia catalana.

L'esdeveniment va comptar amb la participació del vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jordi Masquef, i la directora del Centre de Promoció Turístic de Catalunya als Estats Units, Cristina Gargallo.

Jordi Masquef manifesta: «Els Estats Units són un mercat turístic inacabable en el qual hem d'incidir de manera estratègica amb una oferta turística diferenciada i de qualitat». En aquest sentit, Masquef apunta: «El turista nord-americà és molt bon client per a nosaltres: valora la nostra proximitat a Barcelona, l'autenticitat i la varietat de la nostra oferta, i té interès per la cultura i el patrimoni, la gastronomia i per gaudir d'activitats originals que li aportin valor durant la seva estada a la Costa Brava». 

La representació gironina ha anat a càrrec de Peralada Resort, Park Hotel San Jorge by Escampa Hotels, Hotel Alàbriga, Hotel Casa Anamaria, Hostal de La Gavina, Palau Fugit, Sallés Hotels, Can Bassa, Boutique Villas by Corredor Mató, Pura Vall, Flateli, Girona Food Tours by Alegria Tours, Unique Experiences in Costa Brava Girona i Visit Palafrugell, a més del Patronat de Turisme, que han generat oportunitats de negoci. 

Catalunya és la primera destinació de l'Estat espanyol receptora de turistes procedents dels Estats Units. El turista nord-americà viatja a Catalunya majoritàriament per vacances i oci, per experimentar completament la destinació. Té un alt nivell educatiu, pernocta principalment en hotels i fonamentalment viatja sense paquet turístic. 

Generalment viatja en parella o família i mostra interès per explorar noves destinacions des de la vessant cultural, enogastronòmica i també en relació amb activitats en contacte amb la natura i l'entorn. Concretament, el segment del turisme de luxe nord-americà cerca equipaments i serveis d'alta gamma i de qualitat que aportin valor al viatge. El patró temporal dels viatges dels nord-americans a la destinació es concentra entre els mesos de maig i octubre, fet que contribueix a la desestacionalització. L'ús dels canals de reserva en línia és el mes freqüent entre els viatgers a l'hora de comprar els diferents components del viatge.

Segons dades d'Eurecat, a través de la plataforma TDS, l'any 2023 la demarcació de Girona va registrar 78.725 turistes procedents dels Estats Units, que van generar 196.708 pernoctacions en els establiments d'allotjament turístic reglats de la destinació.  A partir de les dades de la plataforma d'Intel·litur de l'Agència Catalana de Turisme, es calcula que la despesa mitjana diària que duu a terme el turista nord-americà és de 371 euros, actualment de les més elevades, ja que la despesa mitjana diària que realitza un turista estranger al país se situa en 207 euros.