Estudi del cementiri
L'estudi consisteix en un treball tècnic que avalua l'equipament i les instal·lacions del cementiri i pot ser, segons l'abast, de dos tipus:
Estudi d'inversions del cementiri:
- avaluació de les edificacions i construccions del recinte del cementiri
- determinació de l'estat de conservació i de compliment de la normativa
- definició d'un pla d'actuacions necessàries per corregir-les
- pla de manteniment del cementiri que s'exposa a continuació
Pla de manteniment del cementiri i avaluació econòmica del servei:
- instruccions d'ús i de manteniment dels sistemes que componen el cementiri
- programa de manteniment
- anàlisi econòmica per a la gestió eficient d'aquest manteniment
A qui s'adreça
Ens públicsEns locals de la demarcació de Girona amb una població inferior a 20.000 habitants. El servei estarà obert a les entitats locals gironines amb una població superior a 20.000 habitants si es disposa de recursos suficients i això no condiciona ni limita el servei a les entitats locals amb una població inferior.
L'estudi d'inversions (complet) pretén donar suport als ajuntaments que tenen cementiris amb problemes i afectacions estructurals o que incompleixen la normativa d'accessibilitat, i que requereixen que s'hi faci una inversió i tasques de conservació importants.
Els municipis amb cementiris que es trobin en bon estat però que requereixin un pla i un programa de manteniment o vulguin determinar els costos de manteniment per actualitzar o aprovar l'ordenança fiscal, poden sol·licitar únicament el Pla de Manteniment del Cementiri i Avaluació Econòmica del Servei.
Accés al servei
Per accedir al recurs cal presentar la sol·licitud acompanyada de l'annex amb les dades del cementiri.
A l'annex de la sol·licitud hi ha un apartat per descriure l'estat actual i els problemes més significatius del cementiri i justificar-ne la valoració. Tot plegat servirà al centre gestor per aplicar els criteris de selecció que estableix el Pla de Servei i valorar l'acceptació de la sol·licitud.
Terminis
Una única sol·licitud anual per entitat local.